fbpx
Najlepszy Młody Mówca | Akademia Retoryki

STARY KONKURS, NOWA NAZWA

Już czwarty raz uczniowie szkół średnich zmierzą się w konkursie retorycznym. W tym roku czekają nas zmiany. Konkurs ma nową nazwę i logotyp. Nieco ociężały Ogólnopolski Konkurs Akademicki zostaje zastąpiony przez bardziej dynamiczny konkurs Najlepszy Młody Mówca.

CO, KTO, KIEDY?

Reszta jednak pozostaje bez zmian. W Konkursie mogą brać udział uczniowie wszystkich szkół średnich, którzy nie ukończyli 20 lat.
Co trzeba zrobić?
Do 31 stycznia 2021 roku trzeba na adres
konkurs@akademiaretoryki.pl przesłać film z dwuminutowym przemówieniem na dowolny temat. Film nie może być montowany nie może być dłuższy niż owe dwie minuty. Razem z filmem trzeba dostarczyć zgłoszenie i oświadczenie, które możecie znaleźć poniżej:

Spośród nadesłanych przemówień komisja konkursowa wybierze 10 najlepszych, a ich autorzy zostaną zaproszeni na uroczysty Finał, który odbędzie się 11 kwietnia 2021 w Warszawie. Tam mówcy będą mieli 5 minut na wygłoszenie przemówienia, którego temat poznają wcześniej. Finał będzie poprzedzony warsztatami, które odbędą się 10 kwietnia, również w stolicy. Dojazd i pobyt w Warszawie zostanie opłacony przez Akademię Retoryki (dotyczy to także opiekunów). Szczegóły na temat NMM znajdziesz w regulaminie.

NAGRODY

Są niebagatelne! Zwycięzca otrzyma 10 000 złotych.
Nagroda za drugie miejsce to 5000 złotych,
a za trzecie 3000.

Zwycięzca otrzyma również statuetkę oraz tytuł Najlepszego Młodego Mówcy 2021 roku.
Laureatów wybierze 7-osobowe Jury.
Wszyscy uczestnicy finału dostaną od Jury feedback.

PO CO

Organizujemy ten konkurs z dwóch powodów. Po pierwsze mamy do czynienia z regresem słowa mówionego i chcemy ten trend odwrócić.
Elektroniczne komunikatory powodują, że nie tylko mówimy coraz gorzej, ale wręcz mówić się odzwyczajamy i boimy.
Kiepsko jest też z kulturą języka. Chcemy ten trend odwrócić.

Po drugie chcemy pokazać, że retoryka jest umiejętnością na wskroś praktyczną.
Każdy z nas staje w życiu w sytuacji kiedy musi kogoś do czegoś przekonać.
To może być szansa, ale może być też koszmar.
Lepiej taką szansę wykorzystać niż dukać i czerwienić się, marząc o końcu spotkania.
Nasze motto głosi: najważniejsze rzeczy w życiu trzeba powiedzieć. Tak było, jest i będzie.

PARTNERZY:

Partnerami Głównymi, bez których nie byłoby Konkursu i nagród, są PKN Orlen i PKO Bank Polski.
Nasi patroni medialni to TVP Kultura, Trójka i Wirtualna Polska.

ORGANIZATOR

PARTNERZY GŁÓWNI

PATRONI MEDIALNI